※ 본 과정을 신청하는 경우 한국 교육서비스의 Terms&Conditions 에 동의하는 것으로 간주합니다. | ||
과정소개 |
ITIL is registered trade marks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
- 최근 Digital Transformation 확산 과정에서 ITIL4 기반의 ITSM 적용 핵심 원리 학습 - Service Lifecycle과 Service Value Chain(SVC)의 개념 학습 - Four Dimension 기반의 서비스 관리 및 가치 시스템의 구현 방향의 이해
* 본 과정 수료시 PMP에 필요한 PDU (13 Strategic PDUs)를 등록할 수 있습니다. * 본 과정은 ITIL Foundation 자격증을 위한 준비 과정이며 시험 1회 바우처 + eBook 비용이 포함되어 있습니다. (2022.02.01 Peoplecert 시험규정이 변경되어 개별 온라인 시험만 가능합니다.)
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수강대상 |
- 조직의 IT 서비스를 운용/지원하는 IT 관리자/기획자/운영자 - ITIL(IT Infrastructure Library) 기반의 IT 서비스 관리를 학습하려는 분 - ITIL4 Foundation 자격증을 취득하고자 하시는 분 |
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교육내용 |
Module 1 – Introduction to ITIL4 - IT Service Management - Scope of ITIL4 - The Structure and Benefit
Module 2 – Key Concepts and Definitions of Service Management - Value and value co-creation - Organizations, service providers, service consumers, and other stakeholders - Products and services - Service relationships
Module 3 – The Four Dimensions of Service Management - Organizations and people - Information and technology - Partners and suppliers - Value streams and processes
Module 4 – The ITIL Service Value System - ITIL guiding principles - Governance - Service value chain - ITIL management practices - Continual improvement
Module 5 – ITIL Management Practices - Overview of 15 of the practices - Explanation of 7 of the practices in more detail |
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선수과목 | ||
다음과목 |